ffd b

Rabarber er en skøn skøn grøntsag, som gør sig virkelig godt i desserter. Jeg har forsøgt at lave en lidt sundere dessert med rabarber. Så jeg har lavet en rabarberkompot og lagt den i lag med lidt naturel yoghurt og min crunchy bananmüsli. Man kan eventuelt bruge sødemiddel i rabarberkompotten i stedet for sukker, hvis man vil skære ned på kalorierne i desserten.

Hvis du er interesseret i andre opskrifter, hvor der skal bruges rabarber, så finder du alle mine rabarberopskrifter her.

ikon piskeris Chestnut

Sund rabarbertrifli

1 glas
Holdbarhed: 1 dag
Fryseegnet: Nej
Forb. tid 10 min
Samlet tid 10 min

Ingredienser

Sådan gør du
 

  • Start med at lave rabarberkompotten efter denne opskrift og bananmüsli efter denne opskrift.
  • Læg ½ del af rabarberkompotten i et glas. Drys med halvdelen af bananmüslien (eller en anden müsli) og afslut med halvdelen af yoghurten. Gentag dette og pynt med resten af müslien på toppen.

Dine egne noter

Næringsindhold (OBS! Kun vejledende)

Servering: 1 glas | Kalorier: 160 kcal | Kulhydrater: 21 g | Protein: 6 g | Fedt: 6 g
Bedøm denne opskrift:
4 fra 1 stemme
Gem på Pinterest Gem som favorit / på madplan Udskriv
Har du prøvet denne opskrift?Nævn @louisesmadblog eller tag #louisesmadblog!

Sund rabarbertrifli (2)
Sund rabarbertrifli (3)
Sund rabarbertrifli (7)
Sund rabarbertrifli (8)

 

Skrevet af: Louise DamRabarberKategori: Buffet, Desserter i glas, Morgenmad & Brunch, Søde sager, Sunde søde sager

Følg mig på Instagram

Læserinteraktioner

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Vurdering af opskriften